دانلود رایگان مقالات ISI با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقالات انگلیسی ISI برای رشته های مدیریت، حسابداری، کامپیوتر، مهندسی برق، اقتصاد، کشاورزی، پزشکی، عمران، معماری و سایر رشته ها از نشریات معتبر همچون الزویر، امرالد، اسپرینگر، IEEE به همراه ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقالات ISI با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقالات انگلیسی ISI برای رشته های مدیریت، حسابداری، کامپیوتر، مهندسی برق، اقتصاد، کشاورزی، پزشکی، عمران، معماری و سایر رشته ها از نشریات معتبر همچون الزویر، امرالد، اسپرینگر، IEEE به همراه ترجمه فارسی

هوش مصنوعی برای تولید رفتار شبه انسانی در شخصیت مجازی - مقاله ترجمه شده


عنوان فارسی مقاله:

روش های هوش مصنوعی برای تولید و ارزیابی رفتار قابل باور شبه انسانی در شخصیت های مجازی


عنوان انگلیسی مقاله:

Artificial Intelligence approaches for the generation and assessment of believable human-like behaviour in virtual characters


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی روش های هوش مصنوعی برای تولید و ارزیابی رفتار قابل باور شبه انسانی در شخصیت های مجازی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







   

  

  

  • فهرست مطالب:


چکیده
1- مقدمه
2- تست باورپذیری در بازی‌های ویدئویی
1-2- پروتکل آزمون BotPrize
2-2- پروتکل تست ناظر سوم شخص
3-رویکردهای متفاوت برای طراحی شخصیت‌های باورپذیر
1-3- رویکرد شناختی
2-3- روش نمادین فرعی
3-3- رویکردهای ترکیبی (هیبریدی)
4- پیاده‌سازی کنترلر NPC
1-4- CCBot
2-4- CCBotSOAR
1-2-4- حافظه بلندمدت
2-2-4- وضعیت عاطفی
3-2-4- موقعیت
4-2-4- سطح تمرکز
5-2-4- یکپارچه‌سازی ویژگی‌های جدید ایجاد شده
3-4- ربات ADANN
5- نتایج تجربی
1-5- ساختار «مطالعه کاربر»
2-5- ارزیابی اول شخص
6-بحث
7- نتیجه‌گیری

 



کلمات کلیدی :


Artificial Intelligence Perspectives and Applications: Proceedings ...https://books.google.com/books?isbn=3319184768Radek Silhavy, ‎Roman Senkerik, ‎Zuzana Kominkova Oplatkova - 2015 - ‎ComputersPlan step assessment is used with the generator to supply some initial ... here describes MARY, a system based on An Artificial Intelligence Approach to ...Assessment of the Commercial Applicability of Artificial ...https://books.google.com/books?isbn=3832453199Thomas Kramer - 2002 - ‎ComputersDue to this reason both approaches are pursued today (Generation 5: The Artificial Intelligence Repository, no date; Encyclopædia Britannica, no date). Andriole ...Artificial Intelligence Applications and Innovations: 9th IFIP WG ...https://books.google.com/books?isbn=3642411428Harris Papadopoulos, ‎Andreas S. Andreou, ‎Lazaros Iliadis - 2013 - ‎ComputersThe proposed approach is based on Natural Language Generation (NLG) ... The work in [10] describes the generation of multiple choice assessment items for ...PRICAI 2012: Trends in Artificial Intelligence: 12th Pacific Rim ...https://books.google.com/books?isbn=3642326951Patricia Anthony, ‎Mitsuru Ishizuka, ‎Dickson Lukose - 2012 - ‎ComputersWeb-Based Mathematics Testing with Automatic Assessment Minh Luan Nguyen1, ... Divide-and-Conquer approach for automatic test paper generation, and an ...Advances in Artificial Intelligence: 24th Canadian Conference on ...https://books.google.com/books?isbn=3642210430Cory Butz, ‎Pawan Lingras - 2011 - ‎Computers24th Canadian Conference on Artificial Intelligence, Canadian AI 2011, St. John's, ... Trees for Automatic Generation of Multiple-Choice Questions Naveed Afzal1, Ruslan ... In this paper, we investigate an unsupervised approach to Relation ... MCQs are a popular large-scale assessment tool making it much easier for ...Artificial intelligence approaches to fault diagnosis - IEEE Xplore ...ieeexplore.ieee.org/abstract/document/772132/by RJ Patton - ‎1999 - ‎Cited by 50 - ‎Related articlesThis paper outlines some recent approaches to the generation of residual signals ... quantitative and qualitative system knowledge, based upon AI techniques.[PDF]A Review on Artificial Intelligence in Special Education - Net Media Labimm.demokritos.gr/publications/Review_on_AI_in_Special_Education.pdfby AS Drigas - ‎2013 - ‎Cited by 3 - ‎Related articlesLink-up between Artificial Intelligence educational approaches and students with ... some of the several issues that arise during the assessment procedure. .... generation, student modeling, feedback, interactive exercises and a knowledge.