عنوان فارسی مقاله: | حسابداری برای مارک های تجاری: مسائل معاصر و گزینه های پیشنهادی (جایگزین) |
عنوان انگلیسی مقاله: | ACCOUNTING FOR BRANDS: CONTEMPORARY ISSUES AND ALTERNATIVE OPTIONS |
فهرست مطالب:
چکیده
پیشگفتار
شناخت مارک تجاری به عنوان یک دارایی
نیاز به حسابداران در ارزشگذاری و مدیریت مارکهای تجاری
قابلیت اطمینان مدیریت هزینهی مارکهای تجاری
اکتساب جداگانه
قسمت کسب ترکیب تجاری (ادغام یا بیانات مالی مستحکم)
رفتار حسابداری برای مارکهای تجاری
ارزشگذاری مجدد داراییهای نامحسوس
نیازمندیهای افشاگری
مسائل معاصر حسابداری برای مارکهای تجاری
مسائل مقررات مارک تجاری در نیجریه
نتیجه گیری
توصیهنامهها
کلمات کلیدی :
PDF]for brands - London Business School faculty.london.edu/chigson/profile/pdfs/accounti.pdf by C HIGSON - 1989 - Related articles Chartered'Accountants in England and Wales In publishing this book the Research .... acquired brands (by the existing standard accounting practice relating to ... Accounting for Brands – Marketing Accountability Standards Board ... https://themasb.org/accounting-for-brands/ Apr 11, 2016 - “Since we have to start somewhere in accounting for the intangibles, it makes sense to start with brands, which would also lend credibility to the ... Accounting for Brands: Contemporary Issues and Alternative Options https://www.researchgate.net/.../228279448_Accounting_for_Brands_Contemporary_... Contemporary issues and alternative options on accounting for brands are the main thrusts of this paper. Thus, issues associated with accounting for brands and ... Searches related to ACCOUNTING FOR BRANDS brand value on balance sheet brand accounting meaning brand accounting pdf brand intangible asset accounting for brand names brand valuation accounting brand equity on balance sheet intangible brand value